Thursday 20 October 2011

Satu Aktiviti Pengajaran Dan Pembelajaran Yang Cukup Menarik


Pada beberapa hari yang lalu, seorang guru yang mengajar di sekolah saya telah menjalankan satu aktiviti P&P yang sangat menarik. Beliau mengajar m/p bahasa Inggeris. Topik pengajaran ialah "mengenali tempat-tempat di sekolah saya". Guru itu telah membawa anak muridnya mengelilingi sekolah. Beliau telah tunjukkan tempat-tempat yang berada di dalam sekolah seperti tandas, taman bunga, perpustakaan dan beberapa tempat lagi. Saya ternampak anak muridnya kelihatan amat seronok. Mereka beria-ria untuk memberi pendapat apabila guru menanya soalan. Saya berasa, aktivit yang sedemikian memang dapat menarik minat murid dan mereka tidak akan berasa bosan kerana berpeluang untuk keluar dari bilik darjah. Pada masa akan datang, saya akan menggunakan kaedah yang sama supaya aktiviti P&P yang disediakan akan menjadi lebih seronok dan berkesan.

No comments:

Post a Comment